אם החייל מחברון: "הפושעים האלו התגרו; מאוכזבת מהצבא"

אייל ראובן 1 Comment on אם החייל מחברון: "הפושעים האלו התגרו; מאוכזבת מהצבא"

אימו של החייל מהתקרית בחברון, בשיחה עם 'קול חי': "הם ישבו והציקו וניסו בכל דרך לגרות אותם ולהוציא מהם את המילים מהפה. זה לא אנושי לצפות ממנו להגיב אחרת. אני מרגישה שיש פה חוסר רגישות משווע למצב הנפשי של הילד"

צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התקרית בחברון: אפרת לוי, אימו של החייל שנשפט לעשרה ימי מחבוש לאחר שהתעמת עם פעילי שמאל, שוחחה עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי): "דיברתי איתו אתמול. המצב שלו יותר טוב אבל עדיין קשה מאוד. קשה לו עם כל הסערה התקשורתית. הוא ילד טוב, עדין. הוא לא נכנס למלחמות עם אנשים. בכל הכוח הוא עבד קשה כדי להיות לוחם. שירת חמישה חודשים בחברון – אחת הגזרות הקשות ביותר".

היא סיפרה: "הוא אומר לי 'את לא יודעת מה היה שם קודם וכמה ניסינו להיות מאופקים. ביקשנו מהם שיניחו לנו'. הם ישבו והציקו וניסו בכל דרך לגרות אותם ולהוציא מהם את המילים מהפה. זה לא אנושי לצפות ממנו להגיב אחרת".

לוי הביעה את אכזבתה מבכירי הצבא: "הם לא מדברים איתנו. למה לא סופרים אותנו? עשו את זה בצורה מאוד בהולה. לא נתנו לילד להציג את עצמו. הודיעו לו על המשפט שעתיים לפני. בקושי הספקנו להבין מה היה. הילד עבר טראומה. הוא יצא שבור ורצוץ. אמר מילים מאוד קשות על המצב שלו. לא יכולנו אפילו לתמוך בו. ניתקו לו את הטלפון".

"הוא נמצא עכשיו במקום יותר טוב", הוסיפה. "אתמול אמר שהיחס אליו יותר טוב. ביקשתי להיפגש איתו ולא הסכימו. זה מקומם".

"הפושע שצילם אותו התגרה בו, עשה הכל כדי לגרום לו להגיב", אמרה לוי. "אמר לו את אותן אמירות פוליטיות על בן גביר כדי להוציא לו את זה מהפה. אני מרגישה שיש פה חוסר רגישות משווע למצב הנפשי של הילד. חייל שמוסר את הנפש שלו".

היא שיבחה את שר הבט"פ המיועד: "בן גביר היה איתנו בקשר לאורך כל הדרך. הוא עשה כל מה שהוא יכול בשביל לעזור לנו. הוא מדהים. לא ויתר. לפחות יש מישהו שפוי במערכת. אני חושבת ומקווה שהוא יעשה סדר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לפני כארבעה חודשים פעיל שמאל קיצוני נתן אגרוף בפרצוף של חייל ליד גבעת רונן.. זה קרה וזה אפילו פורסם גם בערוץ רדיו חילוני במשפט קצר ולקוני. ה"עונש" שהוא קיבל:" הרחקה מהאזור ל….חמישה עשר יום". זה בדיחה ולא עונש(רק כדי לצאת ידי חובה) זה לא "עשה רעש" בכלל. הצבועים הללו. לא חכי"ם משמאל ולא שדרנים ולא "כתבים לענינ שטחים"(שמאלנים כולם חוץ מהכתב שלכם) פעילי שמאל קיצוני מגיעים מ ר א ש עם "דעה"(משובשת) של "טובים ורעים". מכפישים אותנו בעולם. עושים המון דברים כדי להתגרות בחיילים ולביהודים שגרים באזור. מגיעים מצוידי במצלמות מקצועיות כדי לצל םאת "התגובה" (שבד"כ לא מגיעה כי מתאפקים, אחרת- היו להם מדי שבוע המון תצלומים) הם רוצים "להראות" מי כאן טובים ומי ה"רעים". הם נגד התישבות בשטחי ה"כיבוש" (הירדני) ברוווור ואין צריך לומר שהם נגד התורה כי זכותנו בישיבה כאן זה רק נגזרת מהתורה. (כל אחד מבים א הקשר בין שמאל קיצוני בדעות לבין אנטי תורה)